دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مهر 1395 - 20:32

یونسی: مردم نباید از صندوق‌های رأی قهر کنند/ تا وقتی سخت‌گیری‌های متعصبانه و جاهلانه وجود داشته باشد صنعت توریسم فعال نخواهد شد

دستیار ویژه رئیس‌جمهوری درامور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی در سفر به استان به قزوین تأکید کرد: تعصب،‌ مانع اتحاد، اتفاق و توسعه است و مسئولان باید از بروز آن پیشگیری کنند.
کد خبر : 122066

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از انسجام ملی، حجت‌الاسلام علی یونسی، دستیار ویژه رئیس‌‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی در پی سفر هیأت دولت به استان قزوین در دیدار با مردم شهرستان الموت، گفت: دولت همچنان نیازمند حمایت و تایید مردم است.


وی افزود: دولت تدبیر و امید افتخار می‌کند که به چنین ملتی خدمت می‌کند. همه دولتمردان باید به این ملت فداکار مباهات کنند.


یونسی با اشاره به ضرورت و اهمیت حضور مردم در عرصه‌های مختلف از جمله جنگ و اداره کشور، ادامه داد: پس از مشارکت گسترده مردم در صحنه‌های جنگ با متجاوزان، این حضور مردم در انتخابات بود که اهمیت داشت و تبدیل به یک سنت و عبادت سیاسی شده است.


وی با تأکید بر اهمیت حضور مردم در انتخابات، یادآور شد: مردم هیچ زمان و هرگز از صندوق‌های رأی قهر نکنند و همیشه با حضور در صحنه انتخابات، شخص مورد نظر را انتخاب کنند.


دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در ادامه با اشاره به بحران‌ها و ناامنی‌های کشورهای منطقه، گفت: ما در شرایط سختی قرار داریم و توطئه‌ها و فتنه‌های مختلف در انتظار ماست تنها حضور مردم و هشیاری مردم، کشور را از خطرات متعدد نجات داده است و نجات خواهد داد.


وی یادآور شد: که کشورهای اطراف ما در بدترین شرایط ناامنی به سر می بردند و جمهوری اسلامی به برکت حضور مردم در صحنه و حمایت از دولت و نظام، در بهترین موقعیت و ثبات و امنیت قرار دارد.


یونسی، با اشاره به موقعیت‌ها طرفیت انسانی موجود در شهرستان الموت از مردم و مسوولان منطقه خواست که از این این ظرفیت و استعداد برای حل مشکلات منطقه الموت استفاده کنند و دولت نیز در جای خود وظایف خود را انجام خواهد داد.


وی از الموت به عنوان منطقه ای مستعد برای گردشگری یاد کرد و از مردم منطقه خواست که از سرمایه گذاری سرمایه گذاران در این منطقه استقبال کرد و امنیت سرمایه گذاری را برای آنان تامین کنند. یونسی، تاکید کرد که مشکل بیکاری و اقتصادی مردم منطقه با سرمایه گذاری در همین بخش هایی که در منطقه استعداد وجود دارد قابل حل است و دولت هم قول داده است که حتما این منطقه را از بن‌بست خارج کرده و راه‌ها را تکمیل نماید.


تعصب و تنگ‌نظری سد سدید توسعه است


در ادامه این سفر، دستیار ویژه رئیس‌جمهوری با حضور در شورای اداری الموت تاکید کرد: تعصب و تنگ‌نظری سد سدید توسعه است و تا هنگامی که سخت‌گیری‌های متعصبانه و جاهلانه وجود داشته باشد صنعت توریسم فعال نخواهد شد و راهکارها برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی این شهرستان میسر نمی‌شود.


یونسی تصریح کرد: تعصب،‌ مانع اتحاد و اتفاق و همچنین زمینه‌ساز اختلاف میان بزرگان است.


به گفته وی،‌ بن‌بست فکری،‌ بدترین شکل بن‌بست است اگر چه ممکن است دولت و کارگزاران دولتی بتوانند با تحمیل هزینه‌های بسیار،‌ بن بست جغرافیایی را مرتفع سازند.


دستیار ویژه رییس‌جمهوری،‌ همچنین یادآور شد: راه خروج از بن‌بست فکری جز از گذر خانواده و فرایند آموزش میسر نیست و استان قزوین استانی برخوردار و دارای پتانسیل‌های برجسته و قابل توجه برای توسعه است.


او افزود: الموت مهد علم و نیرو انسانی است و از مسوولان بخش خواست در کنار توجه به زیرساخت‌های سخت افزاری به زیر ساخت‌های نرم افزاری تحت عنوان زیر ساخت فرهنگی نیز توجه کنند و نزاع‌های سیاسی را کنار بگذارند و بیشتر به توسعه مناطق روستایی توجه کنند.


وی از آغاز فاز جدید گازرسانی با پوشش تمامی روستاهای منطقه و تخصیص اعتبارات مناسب برای توسعه راه‌های منطقه الموت در سفر رییس جمهوری خبر داد.


اکبر رحمتی، بخشدار الموت در ادامه این نشست به توصیف موقعیت بخش الموت غربی پرداخته و گزارشی از پتانسیل‌های این بخش،‌ در حوزه‌های کشاورزی، طبیعی و تاریخی ارائه کرد.


وی،‌ همچنین اولویت گازرسانی به تمام نقاط روستایی بخش، فعال‌سازی عملیات اجرایی جاده قزوین-الموت-کلاچای، فقد منابع فرآوری، مهیا نبودن زیرساخت‌های حمل و نقل، عدم مدیریت مطلوب منابع آب و فقدان مراکز بهداشتی و درمانی شبانه‌روزی را عمده مسائل این بخش دانست.


در ادامه این جلسه جمعی از حاضران به نمایندگی از مردم به مشکلات بخش اشاره نموده و خواستار حل این مشکلات از طریق کارگزاران دولتی شدند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته